انجیر خشک تبریز موجب از بین رفتن واریس می شود

انجیر خشک تبریز حاوی مقدار زیادی فیبر است که سموم را به موقع از بدن دفع می کند و بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر مثبت دارد. اسید گالیک به نوبه خود دارای خواص باکتریایی است و به بازیابی میکرو فلور روده کمک می کند و کاملاً با بیماری های عفونی دستگاه گوارش مقابله می کند.

در ژاپن از انجیر برای درمان سرطان استفاده می شود اعتقاد بر این است که این میوه معجزه آسا تولید مثل سلول های بدخیم را متوقف می کند و به حل شدن خود تومور کمک می کند. تعداد زیادی از ویتامین ها و ریز عناصر تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی و عملکرد مغز دارند.

میوه انجیر حاوی عناصر مفیدی مانند منیزیم، آهن، کلسیم و همچنین ویتامین های گروه B است. انجیر خشک به عنوان یک میان وعده برای کسانی که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود. برای مدت طولانی احساس سیری می دهد و غلظت مواد مغذی در میوه خشک بسیار بیشتر از میوه تازه است.

انجیر سرشار از پکتین است که به بهبود آسیب های استخوان و مفاصل کمک می کند و همچنین باعث بهبود بافت همبند می شود. فیسین موجود در ترکیب انجیر باعث کاهش لخته شدن خون می شود که برای پیشگیری از لخته شدن خون بسیار مهم است.

همچنین به عادی سازی ضربان قلب کمک می کند. پلی فنول ها و فلاونوئیدها که به مقدار زیاد در میوه های خشک یافت می شوند، به پاکسازی خون از پلاک های کلسترول کمک می کنند.

خواص ضد عفونی کننده میوه هم در صورت مصرف خوراکی و هم به صورت خارجی به عنوان لوسیون کمک می کند. اگر می خواهید پوست خود را جوان نگه دارید، صورت و گردن خود را با تفاله انجیر پاک کنید. برای تغذیه و آبرسانی پوست مصرف انجیر داخل آن نیز ضروری است.

انجیر فوق العاده برای سیستم قلبی عروقی مفید است. از نظر محتوای پتاسیم بعد از آجیل در رتبه دوم قرار دارد. اعتقاد بر این است که انجیر با کاهش همه علائم ناخوشایند – تهوع، تشنگی، سردرد و بی حالی، به مبارزه با خماری کمک می کند. این به دلیل محتوای بالای سه عنصر مهم برای بدن – پتاسیم، منیزیم و کلسیم در جنین است.