با خوردن نمک رنگی معدنی واریس پای خود را درمان کنید

نمک رنگی معدنی کوشر یک نمک رنگی دانه درشت است که به دلیل استفاده از آن در تهیه غذاهای سنتی کوشر نامگذاری شده است. نمک رنگی کوشر معمولاً حاوی ید نیست، اما ممکن است یک عامل ضد لک داشته باشد.

نمک رنگی دریا از تبخیر آب اقیانوس یا دریا تولید می شود. همچنین بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده است، اما گاهی اوقات حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند پتاسیم، روی و آهن بسته به محل برداشت آن است.

از آنجایی که مانند نمک رنگی خوراکی بسیار تصفیه و آسیاب نشده است، ممکن است درشت تر و تیره تر با رنگ ناهموار به نظر برسد که نشان دهنده باقیمانده ناخالصی ها و مواد مغذی است. متأسفانه، برخی از این ناخالصی ها می توانند حاوی فلزاتی مانند سرب باشند که در اقیانوس ها یافت می شوند. درشتی و اندازه گرانول بسته به مارک متفاوت است.

نمک رنگی 40 درصد سدیم است، بنابراین، اگر در برچسب تغذیه ای به جای نمک رنگی، سدیم ذکر شده است، باید مقدار آن را در 2.5 ضرب کنید تا محتوای نمک رنگی معادل را بدست آورید. اگر 100 گرم غذا حاوی 1 گرم سدیم باشد، میزان نمک رنگی آن غذا 2.5 گرم خواهد بود.

با این حال، این ممکن است یک مرحله غیر ضروری باشد، زیرا توصیه های بهداشتی از میلی گرم سدیم و نه نمک رنگی به عنوان مرجع استفاده می کنند. غذایی با محتوای سدیم بالا، غذایی است که حاوی بیش از 20 درصد از مصرف توصیه شده روزانه یا بیش از 480 میلی گرم (0.48 گرم) در هر وعده باشد.

برای مثال، اگر یک غذا بدون نمک رنگی یا سدیم باشد، می‌تواند تا 5 میلی‌گرم (0.005 گرم) سدیم در هر وعده داشته باشد. اصطلاحاتی مانند “سبک” یا “کاهش” سدیم لزوماً به معنای نمک رنگی کم نیست، بلکه به معنای نمک رنگی کمتری نسبت به محصول معمولی در هر وعده است.