با گل گاوزبان در سال 1401 بدن خود را از عرق کردن مداوم نجات دهید

بذور گل گاوزبان در سال 1401 برای بهبود جوانه زنی نیازی به طبقه بندی ندارند، مانند نگهداری مرطوب سرد. در عوض، اگر بذرها را خودتان برداشت کرده باشید، می توان بذرها را مستقیماً از بسته بذر یا از ظرف نگهداری خود کاشت. کاشت بذر گل گاوزبان دانه‌های گل گاوزبان را می‌توان مستقیماً در باغ کاشت، یا در داخل خانه در سینی‌های سلولی یا ظروف کاشت تا در فصل رشد به آنها کمک کند.

گل گاوزبان با کاشت مستقیم بهترین کار را انجام می دهد، زیرا آشفتگی ریشه را دوست ندارد. می توان آن را از بذر در داخل خانه کاشت، اما برای شروع فصل در مناطق سردتر. فقط هنگام نشاء کاری مراقب باشید و گیاهان را تا زمانی که در باغ مستقر شوند به خوبی آبیاری کنید.

دانه‌های این گیاه تقریباً از ۲۵ درصد روغن تشکیل شده است که یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی اسید گاما لینولنیک (GLA) است. GLA نوعی اسید چرب امگا 6 است که بدن نمی تواند آن را بسازد و باید از منابع خارجی تهیه شود.

قویاً ضد التهاب است و به پروستاگلاندین‌های مفید تبدیل می‌شود که تأثیر التهاب را بر بیماری‌های قلبی عروقی، عملکرد ریه، شرایط خودایمنی و ناهنجاری‌های متابولیک کاهش می‌دهد. GLA حاصل از روغن گل گاوزبان به ترکیبی به نام دی هومو-γ-لینولنیک اسید (DGLA) تبدیل می شود.

مطالعات نشان داده اند که DGLA مسئول کاهش التهاب است و کمبود این ماده مغذی حیاتی با حالات فیزیولوژیک و پاتوفیزیولوژیک مختلف از جمله افزایش سن، دیابت، اعتیاد به الکل، درماتیت آتوپیک، سندرم پیش از قاعدگی، آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

نشان داده شده است که روغن ستاره گل غلظت DGLA را افزایش می دهد و ممکن است در کاهش برخی از علائم این بیماری های مختلف ارزش قابل توجهی داشته باشد. آرتروز GLA موجود در روغن گل گاوزبان می تواند سیستم ایمنی بدن را تنظیم کرده و با التهاب مفاصل مبارزه کند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه حدود 6 تا 11 گرم روغن گل گاوزبان می تواند علائم آرتریت روماتوئید را در عرض یک ماه پس از شروع مصرف مکمل تحت تاثیر قرار دهد و به بهبود آنها برای یک سال یا بیشتر ادامه دهد.