در هند با بادام زمینی ترکیه زخم بستر را درمان میکند

خوردن بادام زمینی ترکیه ممکن است به محافظت در برابر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند. مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد نشان داد که بادام زمینی ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

کلسترول بد منجر به ایجاد پلاک در رگ های خونی می شود و بادام زمینی ممکن است از این امر جلوگیری کند. مطالعه ای که روی موش ها انجام شد همچنین بیان کرد که عصاره پوست بادام زمینی غنی از پلی فنل ممکن است التهابی را که باعث بیماری قلبی می شود کاهش دهد.

رسوراترول موجود در بادام زمینی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کند. به همین دلیل است که به نظر می رسد بادام زمینی مانند سایر غذاهای حاوی رسوراترول اثرات محافظتی قلبی دارد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه پردو انجام شد نشان داد که مصرف منظم بادام زمینی همچنین تری گلیسیرید را کاهش می دهد و سلامت قلب را افزایش می دهد. این اثر را می توان به وجود اسیدهای چرب تک غیراشباع، فولات و منیزیم نسبت داد.

علاوه بر این، مطالعه‌ای که توسط دانشگاه مرمره (ترکیه) روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که بادام زمینی باعث افزایش سطح کلسترول خوب می‌شود. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک این اثر بادام زمینی ضروری است.

بادام زمینی هنگامی که به عنوان میان وعده مصرف می شود، احساس سیری قوی تری نسبت به یک وعده غذایی ایجاد می کند. این ممکن است در نهایت به کاهش وزن کمک کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف بیشتر آجیل با افزایش وزن بیشتر مرتبط نیست و ممکن است به کنترل وزن کمک کند.

گنجاندن بادام زمینی در رژیم غذایی خود یکی از راه های افزایش مصرف مواد مغذی بدون ایجاد افزایش وزن است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی می تواند احساس سیری را افزایش دهد. اینها می توانند افراد را بهتر از تنقلات پر از کربوهیدرات در مقادیر مساوی ارضا کنند.