زنی که شلوار جین زنانه جین وست را 70 سال پوشید

جین پارچه ای است که در سرتاسر دنیا در لباس هایی مانند شلوار جین زنانه جین وست، کت و پیراهن استفاده می شود. با این حال، تاریخچه ی جین غنی و متنوع است و قدمت آن به دورتر از آنچه تصور می کنید برمی گردد. مواد کمی وجود دارد که می تواند ادعا کند که به اندازه جین سفر کرده است.

با این حال، تاریخچه واقعی جین پوشیده از رمز و راز است. بسیاری از مردم تاریخ واقعی این پارچه و چگونگی شکل گیری آن را به شکلی که امروز می شناسیم نمی دانند.

پارچه جین ریشه در فرانسه دارد. همانطور که می دانید این کشور یکی از پایتخت های مد در جهان محسوب می شود، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مهم ترین روندهای پوشاک قرن گذشته از آنجا نشأت گرفته است.

در ابتدا، جین زندگی خود را به عنوان پارچه ای به نام “سرژ دو نیم” آغاز کرد. همانطور که خوانندگان با چشم تیزبین متوجه خواهند شد، “de Nimes” شباهتی به جین دارد، چیزی که این پارچه در نهایت به آن معروف می شود.

این پارچه به عنوان یک پارچه بادوام و مستحکم ساخته شد که در ابتدا در ایتالیا طراحی شد. این ماده به عنوان “جین” یا “جین” شناخته می شد و به طرح اولیه شلوار جین Levi تبدیل شد. جالب اینجاست که تلاش اولیه برای تکرار این پارچه فرانسوی در ایتالیا با شکست مواجه شد.

با این حال، در حال تلاش برای انجام این کار بود که تولیدکنندگان پارچه جین را کشف کردند. در آن زمان، تنها رنگ موجود آبی بود، که تا حدی به لطف رنگ نیلی ارگانیک است که در آن زمان در دسترس بود. به همین دلیل است که شلوار جین مدرن در درجه اول در سایه های آبی موجود است.

بنابراین، پارچه در جای خود قرار دارد. صحنه تنظیم شده است. اما مدتی طول نمی کشد که لباسی که ما به عنوان شلوار جین می شناسیم برجسته شود. در سال 1853، مردی به نام لوی اشتراوس خود را در سانفرانسیسکو یافت که در حال تلاش برای راه اندازی شعبه ای از تجارت خانوادگی خود بود.

او پارچه‌ای پنبه‌ای معروف به جین را فروخت که توسط مردی به نام جیکوب دبلیو دیویس برداشته شد. تا آن زمان، ایده شلوار آبی که از جین ساخته شده بود، چندان مهم نبود. آنها حداقل از دهه 1800 به عنوان لباس کار برای افرادی که کارهای سخت و سنگین انجام می دادند وجود داشتند.