شوید خشک امسال پیرزنی را به دوران جوانی اش برد

شوید خشک امسال گیاهی است حاوی مواد مغذی و ترکیباتی باشد که می تواند به هضم کمک کرده و گاز را کاهش دهد. همچنین ممکن است اختلالات قاعدگی را تسکین دهد و سیستم ایمنی را تقویت کند. از آنجایی که این ماده یک ماده ضد عفونی است، ترکیبات آن می تواند در برابر آرتریت و سایر بیماری های کمک کند محافظت شود.

شوید صدها سال است که برای مصرف آشپزی و دارویی استفاده می شود. به غیر از دادن طعم و مزه قوی، تند، اشتها آور، ممکن است دارای خواص دارویی فراوانی نیز باشد. این خواص از ترکیبات به نام مونوترپن ها و همچنین فلاونوئیدها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه باعث می شود.

اگر در کجای دنیا کشت می کنید، می توانید گیاهی چند ساله یا یک ساله داشته باشید. می توان از آن به عنوان طعم دهنده و تزیین برای وعده های غذایی استفاده کرد، اما در بسیاری از غذاها نیز به عنوان یک ماده از تشکیل دهنده استفاده می شود.

برای گیاهان دارویی که می‌خواهند خود را پرورش دهند، مهم است که این گیاه را در تابستان‌های گرم تا گرم و با آفتاب فراوان می‌کشند. فواید سلامتی ممکن است از ترکیبات آلی، ویتامین ها و مواد معدنی ناشی شود. اینها شامل مونوترپنهای قوی مانند لیمون، کارون و آنتوفوران و همچنین فلاونوئیدهایی مانند ویسینین و کامفرول هستند.

در مورد مقدار ویتامین ها و مواد معدنی، بر اساس پایگاه داده های ملی مواد مغذی USDA، ممکن است قابل توجه ویتامین A و C و همچنین مقدار کمی فولات، آهن و منگنز باشد. می تواند به بی خوابی کمک کند. اسانس های موجود در گیاهان ممکن است خواص عجیب و غریب و قدرتمندی داشته باشند. آنها دارای خواص دارویی باستانی هستند که ممکن است به عنوان یک تحریک کننده، آرام بخش و خواب آور باشند.

اسانس های موجود در آن نیز از این قاعده مستثنی می شوند. فلاونیدها و کمپلکس ویتامین B موجود در روغن‌های مورد نیاز آن ممکن است آنزیم‌ها و هورمون‌های دارای ویژگی‌های آرام‌بخش و خواب‌آور هستند، فعال هستند و در نتیجه برخی افراد کمک می‌کند تا خواب شبانه خوبی داشته باشند.