شکلات نوروز ترکمنستان این کشور را در آسیا قدرتمند کرده است

کاکائو و شکلات نوروز ترکمنستان دارای طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های قوی هستند. در واقع، آنها بسیار بیشتر از سایر غذاها هستند. ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) تحریک کنند. یکی از عملکردهای NO ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که کاکائو و شکلات تلخ می توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند، اگرچه اثرات آن معمولاً خفیف است.

با این حال، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد، بنابراین این را با یک دانه نمک مصرف کنید. این امکان وجود دارد که افرادی که در حال حاضر تحت درمان فشار خون بالا قرار می‌گیرند، از افزودن فلاوانول‌های کاکائو به رژیم غذایی خود سود بیشتری نبرند.

محتوای غنی از آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو عملکرد مغز را تقویت می کند و فشار قلب را تنظیم می کند. همچنین ثابت شده است که گردش خون را بهبود می بخشد. این به این دلیل است که شکلات اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد و در نتیجه عملکرد آن را بهبود می بخشد.

در واقع، مصرف منظم شکلات می تواند ما را خوشحال کند، زیرا پس از اینکه یک فرد از یک تخته شکلات گاز می گیرد، بدن شروع به تولید مقدار اضافی اندورفین می کند و این باعث فعال شدن مرکز لذت مغز می شود. این یک واقعیت است که کاکائو محتوای پلی فنول بیشتری نسبت به شراب یا چای سبز دارد.

در یک مطالعه کوچک، مصرف شکلات تلخ همراه با فلاوانول لیکوپن به طور قابل توجهی سطوح کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

برخی از اشکال کلسترول LDL بیشتر احتمال دارد اکسید شوند، که اگر با رادیکال های آزاد در بدن شما واکنش نشان دهند، اتفاق می افتد. اکسیداسیون باعث می شود ذرات LDL به خودی خود واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر از جمله