صابون گلمر لایه بردار باکتری گیاهان خانه شما را از بین می برد

علاوه بر اینکه یک مهارت عملی برای دانستن است، ساختن صابون گلمر لایه بردار خود از ابتدا یک راه سرگرم کننده برای ابراز خلاقیت در حین تولید چیزی مفید و عالی برای پوست شما است.

با پیروی از این دستور ساده، می‌توانید صابون‌های بدون عطر را درست کنید، یا با افزودن گیاهان ارگانیک، گل‌ها، روغن‌های ضروری و سایر مواد دوست‌دار پوست، آن‌ها را سفارشی کنید.

در زمان‌های گذشته، مادران قبلی ما صابون خود را با استفاده از چربی حیوانی و محلول خاکستر چوب درست می‌کردند که وقتی به اندازه کافی سوزاننده بود تا پر مرغ را حل کند، آماده بود.

این روزها، صابون سازهای مدرن برای اطمینان از نتایج ثابت و قابل اعتماد، از یک لیموی استاندارد به نام هیدروکسید سدیم استفاده می کنند.

شما ممکن است تعجب کنید، همانطور که من نیز انجام دادم، چگونه یک ماده قوی مانند لیمو می تواند صابون هایی را تولید کند که به اندازه کافی ملایم هستند که حتی روی حساس ترین انواع پوست استفاده شوند.

در حالی که به نظر می رسد در ابتدا منطقی به نظر نمی رسد، از دیدگاه شیمی کاملاً ضروری است. برای تبدیل روغن ها به صابون باید از محلول های بسیار قلیایی مانند هیدروکسید سدیم استفاده کنید.

در حضور گرما و آب، اسیدهای چرب و گلیسرول موجود در روغن‌ها با بخش‌های سدیم و هیدروکسید لیموترش پیوند می‌یابند و مواد کاملاً جدیدی صابون، به علاوه گلیسیرین را تشکیل می‌دهند که برای پوست شما عالی هستند.

راه های مختلفی برای ترکیب گیاهان، گل ها و سایر مواد مغذی در دستور العمل های صابون وجود دارد. در حالی که برخی از ترکیبات گیاهی در فرآیند ساخت صابون زنده نمی مانند، برخی دیگر به طور شگفت انگیزی در برابر شرایط قلیایی و گرما مقاوم هستند.

به جای آب مقطر ساده، سعی کنید به جای آن از یک چای گیاهی خنک استفاده کنید. این می تواند به سادگی چای بابونه یا ترکیبی پیچیده از گیاهان مورد علاقه شما باشد.

توجه داشته باشید که یک چای قوی و تیره اغلب صابونی با رنگ قهوه ای تولید می کند، در حالی که برخی از گیاهان مانند کلرلا ارگانیک و علف گندم به عنوان رنگ کننده طبیعی عمل می کنند.

راه دیگر برای غنی‌سازی صابون‌ها این است که تمام یا بخشی از روغن‌ها را با گیاهان تسکین‌دهنده پوست، از جمله گل همیشه بهار، بابونه ارگانیک یا چنار ارگانیک تزریق کنید. برخی از گیاهان و گل ها نیز به صابون شما رنگ لطیفی می بخشند.