فلفل دلمه ای در میدان بار گیاه مورد علاقه دیوید بکهام است!

اگر یک سبزی وجود داشته باشد که توجه یک آشپز را در یک فروشگاه سبزیجات در تمام فصول جلب کند فلفل دلمه ای در میدان بار است.

این فلفل چیلی غیر تند برای طبخ آسان، برای گاز گرفتن ترد است، این فلفل قرمز غیر تند با فضای داخلی توخالی همراه با دسته ای از دانه ها در اطراف لایه رویی، موجود در رنگ های سبز تیره، زرد روشن و قرمز پر جنب و جوش، شاید تنها سبزی باشد که در هر آشپزی مناسب است.

همچنین به عنوان فلفل دلمه ای شناخته می شود، این سبزی محبوب از نظر گیاه شناسی در میوه ها طبقه بندی می شود اما از نظر آشپزی خالص یک سبزی است.

فلفل دلمه ای با وجود فلفل، بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است.

در حالی که گیاه شناسان بر این باورند که این دانه ها در حدود سال 1493 به اسپانیا وارد شدند و بعداً در سراسر اروپا بسیار محبوب شدند، مورخان کریستف کلمب را به خاطر معرفی نه تنها این سبزی خوشمزه به اروپایی ها بلکه افزودن آن به خانواده “فلفل” می دانند.

فلفل دلمه ای یا فلفل دلمه ای متعلق به گونه Capsicum annuum است و در بین پنج فلفل اهلی از جمله Jalapenos، نیومکزیکو شیلی، فلفل Cayenne، فلفل ملایم و تند، رایج ترین کشت است.

«Capsicum» نام تیره گیاه گلدار است و از کلمه یونانی «کاپتو» به معنای گاز گرفتن یا بلع مشتق شده است. از آنجایی که فلفل دلمه ای در واقع «میوه فلفلی» است، می توان آنها را به همین شکل خورد.

خوب، اگرچه تئوری های زیادی وجود دارد که اگر بتوان این هر دو نام را به این سبزی واحد نسبت داد، نمی توان این واقعیت را انکار کرد که همه آنها یکسان به نظر می رسند.

در حالی که اصطلاح فلفل دلمه ای در ایالات متحده، کانادا و فیلیپین بسیار رایج است و در هند، بریتانیا، مالزی و سایر کشورهای آسیایی به آن فلفل دلمه ای می گویند.