لامپ کم مصرف 85 وات موجب از بین رفتن میگرن می شود

هنگامی که منبع نور دیگری به جای یک لامپ کم مصرف 85 وات رشته ای انتخاب می شود، آنها به دنبال گزینه ای مشابه در خروجی نور هستند. هر نوع لامپ قدرت خاص خود را دارد، بنابراین بسته بندی هر لامپ قدرت واقعی را بر حسب وات و معادل آن نشان می دهد قدرت یک لامپ رشته ای با خروجی نور یکسان. مثلا روی بسته بندی لامپ ال ای دی 4.5 وات می نویسند که مثل لامپ رشته ای 40 وات می درخشد.

بسته های لامپ های مدرن نیز قدرت شار نوری را نشان می دهد که در لومن (lm) اندازه گیری می شود. این نشانگر به نوع لامپ بستگی ندارد، بنابراین هنگام انتخاب بهتر است روی آن تمرکز کنید.

هر چه این مقدار بیشتر باشد، نور لامپ بیشتر می درخشد. بیشتر لامپ های روشنایی برای کارکردن با ولتاژ 220 ولت طراحی شده اند. لامپ های ولتاژ پایین – هالوژن، LED، فلورسنت با ولتاژ 12 یا 24 ولت کار می کنند.

حروف DC روی بسته نشان می دهد که لامپ با جریان مستقیم تغذیه می شود. باید به منبع تغذیه وصل شود. راحتی نور تا حد زیادی به دمای رنگ منبع نور بستگی دارد. برای روشنایی عمومی خانه نور سفید گرم بهینه است که توسط لامپ هایی با دمای رنگ 2700-3500 کلوین تامین می شود و چشم را اذیت نمی کند و فضایی دنج را ایجاد می کند.

برای ایجاد شرایط کاری راحت نور سفید خنثی با دمای رنگ 4200-4500 کلوین توصیه می شود بدون رنگ بوده و به شما اجازه استراحت نمی دهد. برای روشنایی حمام، اتاق رختکن، گاراژ، اتاق های تاسیسات و سایر مناطقی که به روشن ترین و شفاف ترین نور نیاز دارید، لامپ های سفید سرد با دمای 6500 کلوین مناسب هستند.

لامپ های فلورسنت و تخلیه گاز نور مایل به سبز تولید می کنند، بنابراین برای نصب در استودیوهای هنری، کارگاه های عکاسی و سایر مکان هایی که بازتولید دقیق رنگ مهم است توصیه نمی شود.

دیمرها برای صرفه جویی در انرژی و روشن کردن آرام نور استفاده می شوند. روشنایی لامپ با یک دکمه چرخشی تنظیم می شود. همه لامپ های رشته ای و هالوژنی می توانند با دیمر کار کنند. تخلیه گاز و لومینسانس چنین فرصتی ندارند. برخی از لامپ های LED با دیمر سازگار هستند، روی بسته بندی چنین لامپ هایی باید علامت خاصی وجود داشته باشد.